söndag 2 december 2007

Blåöga fattar inte!!!

Sitter och läser Aftonbladets hemsida om hur en 19-årig kvinna i Saudiarabien har blivit våldtagen av flera män. Blir äcklad! Varför??? Vad får någon att vilja göra något sådant! Såg dessutom på en Beck-film igår om kvinnomisshandel. Har minst lika svårt att förstå det! Hur kan man vilja göra något sådant mot sin partner? Vad får man ut av det? Varför vill man få sin partner att vara rädd i sitt eget hem? Jag är helt nollad! Fattar inte! Finns det ingen respekt för andra människor kvar längre? Näe, hårdare straff för såväl sexualbrott som våld i nära relationer är mitt förslag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland skäms jag å mitt köns vägnar! Jag tror att det är fråga om ett slags snedvridet sätt att visa makt, sex är det inte fråga om. Som tur är är inte alla likadana, det övervägande flertalet känner avsky över detta agerande!