tisdag 5 februari 2008

Blåöga har tittat på tv!!!




Det hör inte till vanligheterna längre att blåöga tittar på tv. Men igår gjorde jag faktiskt det! Såg på Beckman, Ohlson & Can på SVT. Typ ett debattprogram där temat var hatar Gud sex? Och handlade om homosexualitet. Med i panelen var pingstpastor Åke Green, en till pingstvän som hette Sten Gunnar Hedin, domprosten Tuullikki Koivunen Bylund och prästen och teologen Lars Gårdfeldt. Lars har jag hört i tidigare debatter och är imponerad av honom. En av debattörerna som jag däremot inte är speciellt imponerad av är herr Green... Jag accepterar att folk inte har samma åsikter som jag men då vill jag ju att de ska kunna motivera dem och det kunde verkligen inte pastor Green! Jag har verkligen inte samma åsikter som Hedin men han kunde i alla fall förklara varför han tyckte som han gjorde. Blåögas favvopoäng går däremot till Tuullikki! Helskön domprost med rätt vettiga åsikter. Se programmet på svt.se och notera hennes åsikter om hur bibeln ska tolkas!

Inga kommentarer: