måndag 22 mars 2010

Sköldpadda: check


Vi tuffar fram i Medelhavet och är norr om Algeriet nu. Jag fipplar med en massa karttjänst, och stora kartor tar lång tid att skriva ut. Passade då på att lufta mig själv ute på däck. Och det var tur, för då blev det dags för del 2 av vattensafarin. Såg en liten sköldpadda, bedömt 40 cm, som låg och sprattlade i vattnet. Var då tvungen att gå in till bryggan och skälla lite på ManO för att han varit nära att köra på den stackars lilla sköldpaddan. Han bad så mycket om ursäkt.
Annars börjar jag bli en rätt cool sjöbuse nu. Ingen sjösjuka, glider lite coolt ner för räcket i lejdarna, precis som de riktiga sjömännen och börjar så smått att lära mig sjötugget... :P

3 kommentarer:

Nenne sa...

Man borde blivit militär! Hejja Kapten Hansson! Kul att följa din resa så här. Kram!

Din sa...

Ler...nog har du lärt dig språket allt min sjöbuse...Bra att du har koll på framfarten! Kram

InGa from Sweden sa...

Värnar om våra "fyrfota" vänner. Det gläder ett djurvänshjärta.