torsdag 1 april 2010

Flygfisk: check


Det är ju värsta zooresan jag är iväg på. Stod ute på bryggvingen för att ta en nypa luft och prata lite med utkiken. Då hoppade, flög eller vad de nu gör, ett litet stim flygfiskar förbi. Det har jag aldrig sett tidigare, inte ens i fångenskap. Rätt skoj.
Annars känns det att det börjar dra ihop sig (på flera sätt...). Vi har haft en maxtemperatur idag på ca 32 grader och det är riktigt fuktigt i luften. Nattemperaturen går inte under 20 grader längre. Och solen tar rätt bra...
Det blir riktigt mycket jobb, men jag klagar inte. Det är skoj. Eller som chefen skämtade vid matbordet "Det blir högre i tak om man går på knäna...". Jag har hunnit få lite lyx idag också, vi har en massagebänk ombord.
Tänker på familjen...

2 kommentarer:

Von Stålis sa...

Wow ja, det där är ju nästan förmånsvärde på...*s*

InGa from Sweden sa...

Nu blir jag skeptisk. Det är ju 1:a april:-)