lördag 17 april 2010

Lördag på GOA


När vi ligger till kaj bunkras det för fullt med drivmedel och mat. På onsdagar är det dags för den viktigaste bunkringen, lördagsgodisbunkringen i markan! Jag tycker att jag och L har lyckats rätt bra den här veckan...

Som det har stått i en massa medier (t ex Försvarsmaktens hemsida) så är vi nu operativa och puttrar runt på stora sjöhavet för att eskortera fartyg och skydda dem mot pirater. So far har iaf inte jag sett en enda pirat, har spanat efter träben och lappar för ögonen, men icke. En himla massa handelsfartyg har jag dock sett, det ena större än det andra.

Annars börjar det så smått kännas att man har varit instängd på en båt i drygt en månad, finns liksom inte direkt tid och plats för att vara för sig själv och fundera. Men vi gör det bästa av saken.



Det är varmt här... Efter ett löppass på kajen sist vi var i Djibouti. Liten är med!

2 kommentarer:

Sälen sa...

Uh uh uh från djurparken hemma, aldrig har jag sett ett så sött blötdjur ;)

Inger sa...

Löppass på kajen.....här är det en som löper på andra veckan nu...