torsdag 30 augusti 2007

Blåöga är arg!

Det är inte ofta som blåöga blir arg, men när hon blir det blir hon riktigt arg...

Har läst i tidningar och sett på nyheter i stort sett varje dagsenaste veckorna om flera våldtäkter i stort sett överallt. Varför??? Vad kan en gärningsman få ut av det??? Ok, jag vet, kontrollbehov etc, bla bla bla... Och vad händer sen??? Brottoffren glöms bort! Regeringen och riksdagen trycker på att brottoffren ska prioriteras. Yeah right! Har sett på allt för nära håll att så inte är fallet. Inom polisen ska utredningar om våld mot kvinnor prioriteras. Hur kan det då ta över ett halvår innan brottsoffret ens får ett målsägandebiträde (från åklagarmyndigheten)? Och varför informerar inte utredande polis brottsoffret om vilka rättigheter hon har till stöd och hjälp?!

Blåöga tycker att det är dags för samhället/myndigheterna/ALLA att skärpa sig! Hur svårt kan det va'???

2 kommentarer:

Alexandra Einerstam sa...

Vad bra att fler gör sin röst hörd i våldtäktsdebatten! Gå med i min grupp på Facebook - Stoppa våldtäkterna nu!

Anonym sa...

Hm...Jag är så jäkla trött på att man aldrig får den hjälp man behöver som "offer"... Ska man behöva bo kvar på "brottsplatsen" bara för att det råkar vara ens egna lägenhet??? Vem kan hjälpa en bort där ifrån så man orkar leva ett så normalt liv det går???
Nej jag vet inte hur länge jag orkar mer...

Kram på er alla!!!