torsdag 8 juli 2010

Bad, shopping och babybjörn



Snart är den här dagen, som varit full av nya erfarenheter, till ända.

Det är rätt mysigt med liten lägenhet ibland (tycker jag, inte Sofia...), men när hela lägenheten ligger i söderläge och det är sol och varmt ute blir det också helt galet varmt inne. För en liten krabat, ja för stora krabater också för den delen, kan det vara skönt att ta ett bad då. Idag var första gången jag badade honom. Det var uppskattat med ett dopp, för både Liam och mig, men vi reagerade lite olika. Han slutade gråta och jag började. Hmm, har visst blivit lite blödig...

Vi har också hunnit med en shoppingtur på Globen. Vi letade efter en sån där "min första bok" att sätta in foton och skriva en massa i. Det gick så där. Vi stötte på ett regnbågsfamiljsproblem... I alla böcker ska man ju fylla i någon form av släktträd och i alla står det mamma och pappa. Så ser ju inte vår familj ut. Det skulle kanske vara en affärsidé att börja med produkter som riktar sig mot regnbågsfamiljer.

Dagen avslutades i Täby hos familjen Larsson/Bergström. Då blev det vattenkrig med de små ligisterna i familjen, 2 och 6 år gamla. Jag vet inte riktigt om det var de eller jag som hade roligast, men det var ju så länge sen man fick ha vattenkrig. Vi provade också att vända på Liam i babybjörnen så att han tittade framåt, det uppskattades. Men vi drog två lärdommar; vi måste höja upp honom lite så att han inte ser ut som en liten rumpnisse som sticker upp näsan över kanten och vi behöver ha ett dreggelskydd... Jag undrar hur det kommer att bli när han får tänder...

Under punkten övrigt ska jag inte prata om kyrkorna på Öland utan meddela att jag har blivit med systemkamera. Så nu ska här banne mig dokumenteras regnbågsfamilj.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du håller kvar "FC orientering" stuket! :P
Knäpp nu en massa kort & lycka till!

Hampus sa...

Hej hej! Med systemkameran kommer du nog få en massa fina bilder, jag har gjort fotoböcker hos www.solentro.se det e kul!

Lycka till med fotandet! / hampus