fredag 16 juli 2010

Vart är min grupp då?



Som nybliven förälder känns det viktigt att kunna ventilera tankar och funderingar med andra nyblivna föräldrar. Därför är det ju jättebra att det finns olika föräldragrupper. Innan Liten var född gick vi i en föräldragrupp med andra blivande regnbågsfamiljer, jättebra tycker jag. Nu efteråt finns det en hel uppsjö med olika föräldragrupper, till exempel ensamma-mammor-grupp, men det är ju inte vi, mammagrupper, men där pratar de om hur det känns efter förlossningen och hur det är att amma och så. Jag har ingen aning om något sådant. Det finns också en massa pappagrupper, där pappor kan prata om hur de känner, men jag är ingen pappa. Regnbågsgrupper är väl det som stämmer bäst för mig, men det är liksom inte riktigt rätt ändå. De andra i de grupperna har ju planerat att skaffa barnet tillsammans. Vart finns gruppen för oss som har glidit in från sidan på en räkmacka???

1 kommentar:

Inger sa...

Du kanske får gå med i flera grupper och plocka det som passar från varje.